Witaj Szkoło po krakowsku.

  • 4 września 2012
  • Kategoria: Komunikacja Kraków
  • Możliwość komentowania Witaj Szkoło po krakowsku. została wyłączona

 

 

 

 

?Żegnajcie letnie przygody, czas już powracać do szkoły
Letnie przygody czekajcie, kiedy znów będą wakacje.?

Kto z nas nie śpiewał piosenek z o początku roku szkolnego? Ale dziś nie o tym.

Początek roku to zmiany w krakowskiej komunikacji oraz małe niespodzianki w taborze MPK.
Jak wszystkim wiadomo zaczął obowiązywać powakacyjny rozkład, który przyniósł wiele zmian. Jedną z  nich (trochę kontrowersyjna), była zmiana kilkudziesięciu nazw przystanków.

Zmiany dotyczą także wielu linii kursujących po Krakowie. Na przykład linie 501 oraz 172 kursują na nowych trasach <Aleja Przyjaźni <-> Bronowice Małe>. Wiele linii jeszcze nie powróciło na swoje stałe trasy z powodu remontu na ulicy Limanowskiego (nadal kursują 70, 71, 75, 76, 77 i 79). Na 292 pozostały autobusy przegubowe z powodu wzrostu zainteresowania połączeniem, oraz cen za ?Balicobus?. Linia 522 uległa likwidacji, a na jej miejsce powróci  503 (aktualnie kursuje 703). Ciekawostką jest zmiana nazwy końcówki ?Bieżanów Nowy? na ? Nowy Bieżanów Południe?.
Nowością jest linia nocna 643, kursująca z osiedla Złocień na Dworzec w Płaszowie. Dzięki temu dwa osiedla zyskały nocne połączenie.

 

Teraz nieco o ciekawostkach taborowych.

Do Krakowa przybył 10 metrowy Autosan 10LF. Jest to nowy produkt Sanockiej fabryki Autosan.
Jest to autobus średniej pojemności zdolny zabrać na pokład około 104 osoby (24 na miejscach siedzących oraz 80 na miejscach stojących). Jest niskopodłogowy, klimatyzowany, wyposażony w drzwi odskokowo-przesuwne z fotokomórką co jest udogodnieniem przy używaniu klimatyzacji lub ogrzewania gdyż drzwi zamykają się same za pasażerem co zmniejsza przewietrzanie podczas pracy tych urządzeń. Autosan jest napędzany 264 konną(194kW) jednostką napędową marki IVECO N60ENT o normie spalania EEV. Silnik jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów Allison T280R z retarderem. Karoseria jest wykonania z aluminium oraz tworzyw sztucznych przyklejonych do konstrukcji autobusu. Autobus tej wielkości był już testowany na naszych ulicach, a był nim Mercedes Citaro K.
Zobaczymy, może się sprawdzi i przyjmie 🙂
Autobus zadebiutował na linii 183.

Wrzesień jest przeważnie miesiącem zmian w komunikacji i tak też było tym razem. Nie wszystkie wyjdą na dobre, ale jak wiadomo nie da się każdemu dogodzić indywidualnie. Zdjęcia testowego Autosana poniżej.

Dominik Włodarczyk

Dane o autobusie pochodzą z ulotki reklamowej producenta (Autosan S.A)

Autosan M10LF

Autosan M10LF

Autosan M10LF

Komentowanie wyłączone.